Google suite + SEO i marketing internetowy

Opis szkolenia

UWAGA: projekt wyłącznie dla osób, które nie posiadają jeszcze wykształcenia wyższego!


Szkolenie składa się z dwóch modułów, każdy trwa po 3 dni (łącznie 6 dni). Aby zgłosić chęć udziału w tym kursie, należy wybrać jeden z dostępnych terminów obok i wypełnić tam formularz online.


Podczas tego szkolenia przestawiane są rozmaite funkcje związane z Google, takie jak: Cloud Computing, Google Drive, Inbox, GMail oraz ich praktyczne zastosowanie. Poza tym Uczestnicy poznają tajniki pozycjonowania stron w Google i podstawy marketingu internetowego – czyli niezwykle ważnego, o ile nie najważniejszego obszaru w obecnym pozyskiwaniu klientów. Poznawane są również działanie content marketingu, Google Adwords oraz Google Analitics.


Program

Google Suite

Dzień 1 (6 godz. lekcyjnych, od 15.00)

1. Wprowadzenie do Cloud Computing

2. Bezpieczeństwo w sieci

3. Zastosowanie rozwiązań Cloud Computing w codziennej pracy

4. GMail efektywne zarządzanie pocztą e-mail

5. Zarządzanie plikami. Jak to działa i do czego służy

6. Udostępnianie plików.

7. Wyszukiwanie plików.

8. Tworzenie folderów.

9. Zarządzanie folderami.

10. Usuwanie plików.

11. Inbox - poczta e-mail i sztuczna inteligencja

12. Google Drive - Wprowadzenie

 

Dzień 2 (12 godz. lekcyjnych)

1. Google Arkusze

2. Google Docs - Dokumenty

3. Google Prezentacje

4. Google Formularze

5. Google Konferencje - Hangouts

6. Google Kalendarz

7. Google Kontakty

8. Google Notatnik - Keep

9. Google+ (Google Plus)


 

Dzień 3 (6 godz. lekcyjnych + 1 godz. lekcyjna egzamin)

1. Google Zdjęcia

2. Google Witryny

3. Egzamin wewnętrzny.


SEO i marketing internetowy

DZIEŃ 1 (piątek) – 6 godzin (lekcyjnych)
2 godz.Podstawy optymalizacji stron internetowych: Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę w zakresie optymalizacji stron internetowych– Internet jako medium działań marketingowych. Dowie się również w jaki sposób dokonać optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Gdzie umieszczać adres strony, co zrobić by strona zaczęła działać. Uczestnik pozna sposoby pozycjonowania. Dowie się jak działają kampanie linków sponsorowanych oraz w jaki sposób działa PR internetowy. Uczestnik pozna formy reklamy internetowej. Dowie się czym jest i na czym polega marketing wirusowy, blog firmowy oraz newsletter.
2 godz. Podstawy optymalizacji stron internetowych: W tym panelu z kolei Uczestnik zaczerpnie wiedzy na temat zdobywania klientów online. Dowie się między innymi w jaki sposób skutecznie dobrać grupę docelową. Pozna również tajniki AdWords. 
2 godz. Systemy zarządzania treścią: Informacje o najbardziej popularnych CMS - systemach zarządzania treścią. Jak wygląda panel Wordpress. Zarządzanie Wordpress, edycja instalacja wtyczek i optymalizacja.
 
DZIEŃ 2 (sobota) – 10 godzin (lekcyjnych)
2 godz. AdWords: Uczestnik szkolenia zostanie wprowadzony w świat AdWords. Pozna podstawy AdWords, w tym: zalety AdWords, następnie pozna sieci z reklamami Google, jak również dowie się gdzie reklamy tego typu mogą się wyświetlać. 
Uczestnik dowie się czym są i jak tworzyć kampanię w AdWords. Pozna typy oraz struktury tworzenia kampanii. Dowie się również w jaki sposób należy kierować reklamy do odbiorców i jak ustalić grupę docelową. 
Uczestnik zaczerpnie wiedzy odnośnie mierzenia wyników, a tym samym pozna narzędzia do mierzenia skuteczności kampanii. Zaprezentowana zostanie również analiza danych kluczowych dla celów kampanii. Uczestnik zdobędzie wiedzę jak skutecznie optymalizować kampanię. 
1 godz. AdWords: Uczestnik dowie się czym jest reklama w sieci wyszukiwania. Uczestnik zapozna się z podstawami sieci wyszukiwania. W skład obowiązujących podstaw wchodzą: organizowanie kampanii i reklam na koncie, dopasowanie słów kluczowych, dopasowanie przybliżone, korzystanie z modyfikatora dopasowania przybliżonego.
Pozna tajniki Analizy Wyniku Jakości, zaznajomi się z narzędziami AdWords, nauczy się monitorowania i raportowania skuteczności wraz z optymalizacją skuteczności, a także dowie się czym jest i jak działa Interfejs API AdWords.
2 godz. AdWords: Dowie się czym są reklamy displayowe, jak je tworzyć. Pozna podział reklam displayowych: reklamy displayowe w sieci reklamowej Google, reklamy displayowe w YouTube oraz reklamy displayowe na komórki. 
Uczestnik dowie się również w jaki sposób tworzyć reklamy video i jak zarządzać tego typu kampanią: jak ją tworzyć oraz w jaki sposób optymalizować skuteczność. 
Dowie się jak należy tworzyć konta Google Merchant Center, jak tworzyć plik danych o produktach, jak również jak należy tworzyć kampanie produktowe w AdWords.
Na końcu cyklu szkoleń z AdWords nastąpi podsumowanie zdobytej dotychczas wiedzy oraz zostaną przeprowadzone zadania praktyczne w celu utrwalenia i wykorzystania zdobytej wiedzy.
2 godz. Analytics: Kurs ten stanowi podstawę dla osób chcących zrozumieć podstawowe zasady analityki cyfrowej oraz poprawy wyników biznesowych poprzez lepszy pomiar cyfrowy. 
Uczestnik na szkoleniu podstawowym zostanie wprowadzony do analityki w Internecie. Dowie się w jaki sposób korzystać z platformy Google Analytics. Następnie dowie się czym jest instalacja i poprawna konfiguracja Google Analytics. Pozna najważniejsze pojęcia i wskaźniki oraz interpretację raportów w Google Analytics.  Zasięgnie wiedzy w jaki sposób należy ustawić cele i moduły e-commerce. Omówione zostanie także badanie zawartości serwisu (treści) i sposobu poruszania się użytkowników po stronach www., a także pozna podstawy Analytics dla aplikacji mobilnych. 
Na końcu nastąpi podsumowanie zdobytej dotychczas wiedzy oraz zostaną przeprowadzone zadania praktyczne w celu utrwalenia i wykorzystania zdobytej wiedzy.
3 godz. Facebook: Na wstępie Uczestnik zaczerpnie podstawowej wiedzy na temat działania portalu społecznościowego jakim jest Facebook. Uczestnik dowie się między innymi w jaki sposób reklamowanie się na Facebooku pomoże dotrzeć do osób, które są ważne dla Jego firmy – a za co za tym idzie zrealizuje swoje cele marketingowe. Uczestnik dowie się, w którym miejscu wyświetlają się reklamy na portalu oraz jakie informacje powinny zawierać. Uczestnik dowie się, jakie reklamy są dostępne, pozna specyfikacje materiałów reklamowych (rozmiar zdjęć i liczba pikseli, limity znaków) w przypadku różnych typów reklam oraz dowie się w jaki sposób sprawdzić jak wyglądają reklamy po opublikowaniu. Uczestnik zaczerpnie wiedzy na temat struktury reklamowej i sposobie prowadzenia takiej kampanii oraz jej budżetowaniu. Zapozna się także z modelami rozliczeń i ich wpływem na reklamę.  Uczestnik pozna również tajniki dobierania grup docelowych, tworzenia i prowadzania Funpage. Dowie się w jaki sposób zdobyć zainteresowanie użytkowników i otrzymać upragnionego lika. 
 
DZIEŃ 3 (niedziela) – 6 godzin (lekcyjnych)
3 godz. Pozycjonowanie: W tym panelu Uczestnik pozna na czym polega pozycjonowanie. Dowie się  na polega optymalizacja witryny, jak zdobywać linki do strony internetowej. Jak sprawdzić wygląd strony w wynikach pozycjonowania. Jak korzystać z Search Console. Jakie działania podjąć w celu optymalizacji. Przyspieszenie witryny przy pomocy narzędzi Google. Systemy wymiany linków. Inne narzędzia.
3 godz. Powtórzenie: Powtórzenie najważniejszych wiadomości z całego szkolenia. Przygotowanie do egzaminu.
1 godz. Egzamin wewnętrzny.

Terminy szkolenia