Dyskalkulia – neuronalne podłoże, objawy i metody pokonywania problemu wykorzystujące ruch i nowoczesne technologie

Opis szkolenia

Czym jest dyskalkulia? Czy umiejętność operowania liczbami ma swoje mózgowe i genetyczne podłoże? Które zdolności matematyczne są wrodzone, a które rozwijamy w procesie edukacji? Czy niemowlęta potrafią posługiwać się liczbami? Podczas wykładu poznamy odpowiedzi na te i inne pytania. Poznamy też wyniki badań nad skutecznością nowoczesnych technologii (gry komputerowe, technologia Kinekt) stosowanych w edukacji matematycznej i w pokonywaniu dyskalkulii. Dowiemy się również, dlaczego gry i zabawy ruchowe oraz muzyka i przetwarzanie rytmu są ważne w nauce matematyki i terapii deficytów poznawczych.

O prowadzącej:
dr Małgorzata Gut

Neurobiolog i psycholog. Pracuje naukowo i jest wykładowcą w Instytucie Psychologii UMK w Toruniu, we współpracy z Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii UMK. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół lateralizacji rąk i mózgu oraz zależności numeryczno-przestrzennych i umysłowych reprezentacji liczb u dzieci i dorosłych. Autorka Testu Oceny Behawioralnych Wskaźników Umysłowych Reprezentacji Liczb i Ryzyka Dyskalkulii "Prokalkulia 6-9" oraz publikacji naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Aktualnie kieruje Pracownią Poznania Matematycznego UMK (http://mathcoglab.umk.pl/), w której zajmuje się problematyką przetwarzania materiału numerycznego u dzieci z ryzykiem dyskalkulii.

Jest zaangażowanym popularyzatorem nauki, organizuje i prowadzi imprezy popularyzatorskie, wykłady, warsztaty i szkolenia – dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Szkoli nauczycieli, pracowników poradni i studentów.

Program

  1. Typy umysłowych reprezentacji liczb, zmysł numeryczny, mentalna oś liczbowa i ich neuronalne podstawy
  2. Dyskalkulia – typowe problemy, mózgowe podłoże, deficyty współwystępujące
  3. Korzystny wpływ gier planszowych i komputerowych na funkcjonowanie poznawcze oraz poziom umiejętności matematycznych u dzieci
  4. Znaczenie ruchu w edukacji i terapii, w tym – w edukacji matematycznej i terapii dyskalkulii
  5. Muzyka i matematyka – wspólne mechanizmy, neurobiologiczne podstawy, związek między percepcją i odtwarzaniem rytmu i przetwarzaniem liczb. Korzystny wpływ rytmiki


Po udziale w webinarium uczestnik może otrzymać zaświadczenie oraz materiały dodatkowe do wykorzystania w dalszej pracy zawodowej. Na prośbę uczestnika wystawiamy fakturę.

Koszt zaświadczenia to 12,30 zł, koszt materiałów to 24,60 zł.

Istnieje możliwość zakupu w pakiecie zaświadczenia oraz materiałów dodatkowych w kwocie 30 zł.

Opłacone materiały szkoleniowe i zaświadczenia wysyłamy po odbytym webinarze, w dni robocze po godzinie 18:00 o ile zaksięgujemy wpłatę na koncie. Wpłaty dokonane od piątku (godz. 13:00) do niedzieli są księgowane w poniedziałek. Wysyłka następuje w poniedziałek wieczorem.

Terminy szkolenia

21
paź

cała Polska

Brak wolnych miejsc