CAOCHING
Istota coachingu i jego zastosowanie w pracy, kluczowe kompetencje coacha.
- historia coachingu i definicja
- coaching a inne metody rozwojowe
- kiedy warto sięgnąć po coaching
- opis kluczowych kompetencji ICF
- etyka w pracy coacha – kodeks etyczny, case study
Cele w coachingu, podstawowy model GROW.
- definiowanie celów i ich rola w procesie coachingu
- cechy skutecznie zdefiniowanego od problemu do celu – praktyczne ćwiczenia
- pętla coachingu – ćwiczenie słuchania, zadawania pytań i model GROW – poszczególne etapy
- ćwiczenie modelu GROW w praktyce
Narzędzia do pracy z celem
- praca z wizją klienta, jego dążeniem
- wizja 3 d
- piramida Dilts’a – kolejne etapy, dopasowanie pytań do danego etapu
Narzędzia do pracy z rzeczywistością.
- jak eksplorować rzeczywistość Klienta, na co zwracać uwagę
- poznanie technik i narzędzi coachingowych wspierających przyglądanie się rzeczywistości Klienta
Narzędzia do pracy z opcjami i z wolą do działania.
- poznanie technik i narzędzi coachingowych do pracy z opcjami
- ćwiczenie technik wspierających kreatywność klienta w fazie generowania pomysłów
Specyficzne narzędzia w coachingu – praca z przekonaniami, wartościami, mocnymi storniami
- przekonania w coachingu – ograniczające i wspierające, identyfikacja ich
- Racjonalna Terapia Zachowań – podstawy (inspiracja do pracy z przekonaniami)
- wartości w coachingu i zasoby – jak je rozpoznawać, ja z nimi pracować
Praca z fotografią i obrazem w procesie coachingu
- poznawanie narzędzi dostępnych na rynku
- ćwiczenie sprawdzonych struktur pracy z fotografią
- Projektowanie własnych narzędzi.
- projektowanie narzędzi, scenariuszy, sposobów pracy z różnorodnymi klientami
9. Różnorodny rodzaje coachingu. – Coaching w organizacji, coaching spceyfika i zastosowanie.
Proces zmiany, motywacja w coachingu i opór w pracy.
- etapy jakim podlega klient coachingu
- “Transteoretyczny model zmiany” a proces coachingu
- motywacja i jej brak – o czym coach powinien wiedzieć, jak wspierać klienta w procesie zmian i spadków motywacji
- zjawisko oporu w coachingu
Superwizja w coachingu, prowadzenie sesji coachingu z informacją zwrotną
- rola superwizji w rozwoju coacha
- prowadzenie sesji na forum – konstruktywna informacja zwrotna
TRENER: JOANNA GRELA
mgr psychologii, Master Certified Coach ICF, coach zespołowy i grupowy, trenerka biznesu od 2006 roku, współautorka podręczników „Coaching zespołowy” i „Coaching grupowy”.
Twórczyni narzędzi rozwojowych „Zestawu Warsztatowego Zmień Perspektywę” i „Kart Ludzki Rozwój – Ludzka Zmiana”.
Certyfikowana konsultantka narzędzi: DISC D3, Mapa Zespołu, 360 Indicator oraz Insightful Profiler (IP121). Certyfikowana facylitatorka APMG International, moderatorka Design Thinking.
Wykładowczyni Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Akademii Górnośląskiej i WSPiA w Lublinie.
Pracowała m.in. jako HR menedżerka w firmie handlowej i coach wewnętrzny w korporacji ubezpieczeniowej. Od 2016 prowadzi własną firmę. Zdobyte doświadczenia w rożnych branżach w połączeniu z wiedzą psychologiczną pozwalają jej być́ realnym wsparciem dla liderów/ek i ich zespołów.
Miała przyjemność wspierać w rozwoju pracowników m.in. Billennium, Fundacja Aktywizacja, Kredyt Inkaso, Medisept, Modern Expo, Salony Muzyczne Riff, Spiżarnia, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Time Trend, TUiR WARTA, WOLCO i wielu innych.
Autorka artykułów dotyczących coachingu i przywództwa publikowanych m.in. w magazynie „HR Business Partner” i „Personel Plus”. Prowadzi bloga www.ZmienPerspektywe.pl, na którym propaguje profesjonalny coaching i „leadership po ludzku”.