CAOCHING

  1. Istota coachingu i jego zastosowanie w pracy, kluczowe kompetencje coacha.
  •  historia coachingu i definicja
  • coaching a inne metody rozwojowe
  • kiedy warto sięgnąć po coaching
  •  opis kluczowych kompetencji ICF
  •  etyka w pracy coacha – kodeks etyczny, case study

 

  1. Cele w coachingu, podstawowy model GROW.
  •  definiowanie celów i ich rola w procesie coachingu
  •  cechy skutecznie zdefiniowanego od problemu do celu – praktyczne ćwiczenia
  • pętla coachingu – ćwiczenie słuchania, zadawania pytań i model GROW – poszczególne etapy 
  •  ćwiczenie modelu GROW w praktyce
  1. Narzędzia do pracy z celem
  • praca z wizją klienta, jego dążeniem 
  • wizja 3 d
  • piramida Dilts’a – kolejne etapy, dopasowanie pytań do danego etapu
  1. Narzędzia do pracy z rzeczywistością.
  •  jak eksplorować rzeczywistość Klienta, na co zwracać uwagę
  • poznanie technik i narzędzi coachingowych wspierających przyglądanie się rzeczywistości Klienta
  1. Narzędzia do pracy z opcjami i z wolą do działania. 
  • poznanie technik i narzędzi coachingowych do pracy z opcjami
  • ćwiczenie technik wspierających kreatywność klienta w fazie generowania pomysłów  
  1. Specyficzne narzędzia w coachingu – praca z przekonaniami, wartościami, mocnymi storniami
  • przekonania w coachingu – ograniczające i wspierające, identyfikacja ich
  • Racjonalna Terapia Zachowań – podstawy (inspiracja do pracy z przekonaniami)
  •  wartości w coachingu i zasoby – jak je rozpoznawać, ja z nimi pracować
  1. Praca z fotografią i obrazem w procesie coachingu
  • poznawanie narzędzi dostępnych na rynku
  • ćwiczenie sprawdzonych struktur pracy z fotografią
  1. Projektowanie własnych narzędzi.
  • projektowanie narzędzi, scenariuszy, sposobów pracy z różnorodnymi klientami 
       9. Różnorodny rodzaje coachingu. – Coaching w organizacji, coaching  spceyfika i zastosowanie.
  1. Proces zmiany, motywacja w coachingu i opór w pracy.
  •  etapy jakim podlega klient coachingu 
  •  “Transteoretyczny model zmiany” a proces coachingu 
  •  motywacja i jej brak – o czym coach powinien wiedzieć, jak wspierać klienta w procesie zmian i spadków motywacji
  •  zjawisko oporu w coachingu
  1. Superwizja w coachingu, prowadzenie sesji coachingu z informacją zwrotną
  •  rola superwizji w rozwoju coacha 
  • prowadzenie sesji na forum – konstruktywna informacja zwrotna

TRENER: JOANNA GRELA

mgr psychologii, Master Certified Coach ICF, coach zespołowy i grupowy, trenerka biznesu od 2006 roku, współautorka podręczników „Coaching zespołowy” i „Coaching grupowy”. 

Twórczyni narzędzi rozwojowych „Zestawu Warsztatowego Zmień Perspektywę” i „Kart Ludzki Rozwój – Ludzka Zmiana”.

Certyfikowana konsultantka narzędzi: DISC D3, Mapa Zespołu, 360 Indicator oraz Insightful Profiler (IP121). Certyfikowana facylitatorka APMG International, moderatorka Design Thinking.

Wykładowczyni Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Akademii Górnośląskiej i WSPiA w Lublinie. 

Pracowała m.in. jako HR menedżerka w firmie handlowej i coach wewnętrzny w korporacji ubezpieczeniowej. Od 2016 prowadzi własną firmę. Zdobyte doświadczenia w rożnych branżach w połączeniu z wiedzą psychologiczną pozwalają jej być́ realnym wsparciem dla liderów/ek i ich zespołów.

Miała przyjemność wspierać w rozwoju pracowników m.in. Billennium, Fundacja Aktywizacja, Kredyt Inkaso, Medisept, Modern Expo, Salony Muzyczne Riff, Spiżarnia, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Time Trend, TUiR WARTA, WOLCO i wielu innych.

Autorka artykułów dotyczących coachingu i przywództwa publikowanych m.in. w magazynie „HR Business Partner” i „Personel Plus”. Prowadzi bloga www.ZmienPerspektywe.pl, na którym propaguje profesjonalny coaching i „leadership po ludzku”.

 

CERTYFIKAT UCZESTNICTWA