Współpraca z klientem (pacjentem) z wykorzystaniem metod i narzędzi Dialogu Motywującego

Czas trwania:  3 dni – 24 godzin

ONLINE

 

Opis szkolenia

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do efektywnego wykorzystania Dialogu Motywującego (DM) w pracy zdalnej z pacjentami i klientami. Uczestnicy poznają narzędzia i strategie interwencji kryzysowej, takie jak ZAPYTAJ ZAPROPONUJ ZAPYTAJ, oraz nauczą się planować procesy zmiany i opracowywać plany naprawcze. Szkolenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę, z zastosowaniem zdalnych narzędzi komunikacji oraz systemów zarządzania, takich jak elektroniczna obsługa dokumentacji medycznej i e-zwolnienia.

Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia sesji motywacyjnych z klientami w duchu DM
  • Wypracowanie skutecznych strategii komunikacji zdalnej z pacjentami, w tym zarządzania kryzysowego, wyznaczania celów oraz identyfikowania zagrożeń wynikających z teleporad.
  • Zastosowanie narzędzi Dialogu Motywującego w procesie wspierania pacjentów w różnych trudnych sytuacjach życiowych i zawodowych.

 

Efekty uczenia się

Uczestnik szkolenia:

  • Stosuje Dialog Motywujący jako metodę wspierania zmian w placówce ochrony zdrowia.
  • Potrafi rozróżniać etapy procesu motywacyjnego oraz identyfikować specyficzne potrzeby klienta w pracy zdalnej.
  • Wdraża interwencje kryzysowe poprzez sesje motywacyjne w duchu DM.
  • Komunikuje się profesjonalnie z pacjentami i współpracownikami za pomocą zdalnych narzędzi komunikacji i technik DM.
  • Identyfikuje zagrożenia wynikające z teleporad i wdraża odpowiednie strategie zaradcze.
  • Wykorzystuje kompetencje miękkie w sytuacjach stresowych, niepewności oraz obaw pacjentów.
  • Korzysta z elektronicznych systemów wspierających pracę trenera, takich jak e-zwolnienia i teleporady.
  • Wyznacza role i zadania w oparciu o dostępne zasoby i kompetencje zespołu.

 

Plan szkolenia

Moduł 1: Teoria

  • Identyfikacja potrzeb i wywoływanie zmiany jako interwencja u klienta/pacjenta.
  • Strategie wzmacniania języka zmiany.
  • Identyfikacja zagrożeń i ograniczeń wynikających z teleporad oraz budowanie odpowiedniej reakcji poprzez strategię DM WDW.
  • Przykłady rozmów motywujących.
  • Proces planowania: opracowywanie planu zmiany, planów naprawczych oraz minimalizowanie ryzyka u klienta/pacjenta.

Moduł 2: Praktyka

  • Wykorzystywanie kompetencji miękkich w sytuacjach stresu, niepewności i obaw pacjenta.
  • Modelowanie rozmów z klientem/pacjentem przy użyciu narzędzi DM i zdalnych narzędzi komunikacji.

Moduł 3: Praktyka z elementami e-learningu

  • Narzędzia i technologie służące zarządzaniu: wyznaczanie ról i zadań adekwatnie do planu wdrożenia, kompetencji i zasobów.
  • Wykorzystanie Wioseł DM w pracy zdalnej.
  • Obsługa elektronicznych systemów dokumentacji medycznej i teleporad (e-zwolnienia).

 

Trenerzy: Instytut Dialogu Motywującego

 
Weronika Augustynowicz