Powróć do moich kursów
Current Status
Not Enrolled
Price
Wewnętrzny
Get Started
This szkolenie is currently closed
Szkolenie
Autor

Jako rodzice zapewne pamiętamy, kiedy nasze dziecko pierwszy raz powiedziało słowo mama, a może tata. W rzeczywistości rozwój mowy zaczyna się na długo wcześniej zanim dziecko wypowie pierwsze słowa. Badania prowadzone z udziałem niemowląt wskazują, że w już pierwszych minutach życia, mózg dziecka charakteryzuje się wyjątkową zdolnością przetwarzania dźwięków mowy. Przyjmuje się, że lewostronna lateralizacja funkcji językowych, szczególnie w odniesieniu do procesów fonologicznych, jest określona u większości praworęcznych osób już w okresie prenatalnym. Co istotne jednak, prawidłowy rozwój mowy w dużej mierze zależeć będzie od środowiska, w którym rozwija się dziecko.

Podczas webinarium porozmawiamy o tym, z czego może wynikać opóźniony rozwój mowy, kiedy należy dziecko skierować do specjalisty oraz czym różni się alalia od afazji. 

  • Card image cap
    dr hab. Krystyna Rymarczyk

    Psycholog ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii Poznawczej i Behawioralnej Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Przez lata pracowała także w Pracowni Psychofizjologii w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie, gdzie otrzymała Srebrny Medal nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Obecnie prowadzi zajęcia na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu neuropsychologii klinicznej, neuronauki oraz neurologopedii. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnienia mózgowej organizacji procesów emocjonalnych oraz empatii. Interesuje się także neurobiologicznym podłożem rozwoju człowieka, zaburzeniami w rozwoju oraz mechanizmami plastyczności mózgu i tej tematyce także poświęca swoje publikacje Jest autorką wielu wystąpień konferencyjnych i popularnonaukowych. Organizowała konferencje naukowe oraz wydarzenia popularnonaukowe. Wielokrotnie otrzymała nagrody za wysoką jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych oraz znaczącą efektywności pracy naukowej.