Ideą cyklu szkoleniowego poświęconego technikom pracy specjalistów jest pokazanie wachlarza możliwości, które urozmaicą proces wsparcia. Wzbogacą specjalistów o wiedzę i umiejętności z różnych podejść, aby zmaksymalizować skuteczność udzielanego wsparcia. Uczestnicy mogą skorzystać z pojedynczego szkolenia z konkretnej techniki lub też wybrać cały cykl edukacyjny. Pojedyncze szkolenie będzie się opierało na zasadzie minimum teorii maksimum techniki.
Dla kogo: psychologów, psychoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy chcą rozwinąć swój warsztat pracy.
? Data: 03.04.2023 (poniedziałek)
⏰ Godzina: 17:00 – 20:00 (3 godziny)
⭐ Wprowadzenie automonitoringu jedzenia jest drugą techniką pracy, kluczową w pierwszym etapie terapii. Pozwala z jednej strony terapeucie na wgląd w odżywianie pacjenta. Z drugiej strony dostarcza innych ważnych danych: czy pacjent je regularnie, w jakich miejscach, z jakimi osobami, czy ma poczucie sytości, czy stosuje strategie kompensacyjne (jak wymioty czy środki przeczyszczające) i co myśli w sytuacjach jedzenia. Zgoda na prowadzenie automonitoringu jedzenia w czasie rzeczywistym, to również zgoda pacjenta na podzielenie się z terapeutą kontrolą nad jedzeniem. Automonitoring jedzenia prowadzony w czasie rzeczywistym jest często przez pacjenta postrzegany jako żmudny, obciążający a nawet wstydliwy. Przekonanie pacjenta do prowadzenia automonitoringu i wspólnego omawiania notatek jest kluczowym zadaniem terapeuty w pierwszej fazie terapii zaburzeń odżywiania.
⭐ Wdrożenie pomiarów wagi zakłada pomiary wagi przeprowadzane z pacjentem na sesji w gabinecie. Pacjent jest zobowiązany porzucić sprawdzanie masy ciała poza gabinetem. Służy to z jednej strony temu, by samodzielne pomiary wagi nie generowały lęku pacjenta pomiędzy sesjami jak również nauki wraz z terapeutą prawidłowego interpretowania wskazań wagi. Pacjenci na wskazaniach wagi często opierają cały swój dzień i samoocenę, wobec tego przekonanie ich do jednego pomiaru na tydzień nie zawsze bywa proste.
-
mgr Anna Murawska
Dyplomowana psycholożka ze specjalnością sportu, psychoterapeutka w trakcie 4 letniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej w akredytowanym przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Poznawczo Behawioralnej ośrodku.
W pracy terapeutycznej korzysta z technik poznawczo-behawioralnych, elementów Terapii Akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz dialogu motywującego. Korzysta również w pracy terapeutycznej z terapii schematów.
Specjalizuje się w terapii indywidualnej młodzieży oraz dorosłych zmagających się z zaburzeniami odżywiania, w tym szczególnie w temacie anoreksji. Pracuje również z grupami terapeutycznymi.
- zaburzenia odżywiania, w szczególności anoreksja, zachowania anorektyczne i anoreksja bulimiczna,
- terapie rodzinne z nastolatkiem w zaburzeniach odżywiania i jego środowiskiem rodzinnym,
- praca nad niską samooceną,
- praca terapeutyczna nad regulacją emocjonalną,
- depresja,
- grupy wsparcia dla rodziców nastolatków z zaburzeniami odżywiania,
- grupowa terapia poznawczo-behawioralna anoreksji dla nastolatek,
- warsztaty z dialogu motywującego dla rodziców
W terapii specjalizuje się w leczeniu osób z zaburzeniami odżywiania oraz chorobami metabolicznymi w których psychodietetyka i psychoedukacja podnoszą komfort życia. Współpracuje terapeutycznie oraz psychodietetycznie z osobami, które pragną zmienić swoje codzienne nawyki, również żywieniowe. Pracuje również z młodzieżą i dziećmi uprawiającymi sport.