Podczas webinaru omawiane będą zagadnienia dotyczące organizowania zajęć wśród dzieci przedszkolnych i uczniów szkolnych w zakresie doświadczeń przyrodniczych. Poruszane będą tematy związane z eksperymentami, prowadzeniem obserwacji i dokonywaniem pomiarów. Zostanie pokazane jak z obserwacji przyrodniczych przejść do doświadczeń, i dalej wspomagać dzieci w poznawaniu otoczenia poprzez prowadzenie pomiarów.
-
dr Jan Amos Jelinek
Zajmuje się procesem uczenia się dzieci w zakresie edukacji matematycznej, przyrodniczej i technicznej. Realizował szereg projektów badawczych dla ustalenia wiedzy astronomicznej dzieci celem projektowania skutecznych sytuacji edukacyjnych. W obrębie edukacji technicznej jest autorem koncepcji wspomagania rozwoju umysłowego dzieci (koncepcja została opisana w książce: Dziecko konstruktorem, 2018). Jest autorem szeregu gier edukacyjnych (np. Mistrz Getriko). Prowadzi działalność popularyzatorską m.in. na stronie internetowej www.dzieciecafizyka.pl.