Program Rozwoju Edukacji Pozaszkolnej, FELU.10.04-IZ.00-0063/24 Projekt dofinansowany ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Wsparcie oferowane w ramach projektu:

Etap 1: Akademia Cyfrowych Zawodowców
Program wspierający rozwój kompetencji cyfrowych, umiejętności, talentów i zainteresowań uczniów poza formalną edukacją. Każdy uczestnik projektu odbędzie 24-godzinne warsztaty (6 dni po 4 godziny), których celem będzie zdobycie kompetencji cyfrowych.

Dodatkowo, uczestnicy projektu wezmą udział w sesjach coachingowych, które posłużą rozwijaniu ich zainteresowań i talentów oraz utrwalaniu zdobytych kompetencji cyfrowych. Każdy uczestnik będzie miał do dyspozycji 6 godzin coachingu. Istotnym elementem programu będzie także edukacyjny mentoring – indywidualne wsparcie postępów uczestników w rozwijaniu ich kompetencji cyfrowych, zgodnie z ich zainteresowaniami (6 godzin dla każdego uczestnika).

Etap 2: Walidacja kompetencji cyfrowych
Na zakończenie projektu przeprowadzona zostanie walidacja nabytych kompetencji cyfrowych, mająca na celu ocenę, w jakim stopniu uczestnicy osiągnęli zakładane kompetencje oraz jak rozwinięte zostały ich zainteresowania. Proces ten potrwa 1 godzinę dla każdego uczestnika.

Projekt jest lokalną inicjatywą, która wspiera rozwój kompetencji cyfrowych, umiejętności, talentów i zainteresowań uczniów poza formalnym systemem edukacji do XII 2025 na podstawie zajęć oraz warsztatów grupowych.

Głównym celem projektu jest umożliwienie zdobycia oraz poszerzenia kompetencji
i umiejętności cyfrowych, a także wsparcie talentów i pasji 90 uczniów (50 dziewcząt i 40 chłopców) z powiatu krasnostawskiego. 

Grupa docelowa projektu to 90 uczniów/słuchaczy (50 dziewcząt i 40 chłopców) szkół ponadpodstawowych/placówek prowadzących kształcenie zawodowe poza edukacją formalną z obszaru powiatu krasnostawskiego; mieszkających na terenie województwa lubelskiego i znajdujących się w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, którzy spełniają co najmniej jeden z warunków a-i określonych w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa.

Projekt zakłada możliwość zatrudnienia osób z Ukrainy, które znają w wystarczającym stopniu j. polskim jako pracujące w szkołach celem zwiększenia komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem.

W przypadku tworzenia materiałów (w tym e-materiałów), aplikacji lub narzędzi informatycznych, nie będą one powielały już istniejących i planowanych do stworzenia na poziomie krajowym materiałów, aplikacji i narzędzi.

Wypracowane w ramach regionalnych programów e-materiały spełniają standardy ZPE (aktualne na dzień ogłoszenia naboru), tak aby była możliwość ich publikacji na ZPE. W przypadku wspierania kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy „DigComp” 

Celem interwencji EFS+ jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji. Wsparcie w projekcie będzie obejmować w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji. Projekt zakłada rozwijanie kompetencji dotyczących kompetencji cyfrowych.

Efekty projektu

Projekt umożliwi 90 uczniom rozwój i poszerzenie ich kompetencji cyfrowych, umiejętności, talentów oraz zainteresowań, co przyczyni się do zwiększenia ich szans edukacyjnych i zawodowych. Dzięki udziałowi w zajęciach i warsztatach grupowych, uczniowie zyskają praktyczne umiejętności cyfrowe oraz wsparcie dostosowane do ich zainteresowań i talentów. 

Efektem projektu jest także przeprowadzenie walidacji kompetencji cyfrowych uczestników, która pozwoli na formalne potwierdzenie zdobytych przez nich umiejętności oraz na precyzyjne ukierunkowanie ich dalszego rozwoju.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 318600,00 złotych

Dofinansowanie projektu: 285120,00 złotych

Wkład własny: 33480,00 złotych